Využitie metódy TPR
Publikované 29.04.2017 v 00:33 v kategórii Metóda TPR, prečítané: 69x
Metóda TPR (Total physical response) je charakteristická využívaním kombinácie pohybu a sluchových zručností k rýchlemu upevneniu slovnej zásoby a prirodzenému rozvoju konverzačných zručností.
Tvorcom tejto teórie je Dr. Asher, ktorý vychádzal z toho ako rodičia učia svoje deti materinský jazyk, kedy využívajú jednoduché pokyny a reč tela. Vďaka tejto kombinácii si žiaci osvoja a lepšie zapamätajú novú slovnú zásobu. Metódu TPR je možné využívať pri rôznych témach ako sú napr.: časti tela, počasie, oblečenie, čísla....
Dnes popíšem TPR aktivitu zameranú na časti tela:
- najskôr žiakom ukážem obrázky a pomenujem ich, žiaci potom po mne opakujú a ukazujú svoje časti tela,
- po osvojení častí tela, sa žiaci postavia do kruhu, ja sa postavím pred nich a začnem spievať a ukazovať pieseň Head, shoulders, knees and toes, žiaci najskôr ukazujú a potom spievajú
- Keďže deti veľmi rady sútažia, začnú spievať a ukazovať pomaly, potom rýchlejšie a ešte rýchlejšie. Ja ich pozorujem a ten, kto sa pomýli vypadne. Najlepšie deti vyhrávajú a za odmenu dostanú motivačnú pečiatku, po nazbieraní piatich pečiatok dostanú jednotku.
- na upevnenie učiva poviem časť tela a žiaci ju ukážu a následne ja ukážem časť tela a žiaci ju pomenujú.
Tieto aktivity potom využívam na ďalších hodinách ako warm-up aktivity.Táto aktivita je vhodná nielen pre deti vo veku od 6- 10 rokov. ale aj pre starších žiakov.
Na základe svojich skúseností môžem povedať, že výučba angličtiny je pre žiakov aj pre učiteľa zaujímavá a radostná, na hodine je vytvorená príjemná atmosféra a deti nepociťujú pri učení stres.
Komentáre
Celkom 0 kometárov